מכרזים נתיבי ישראל  – דרך מרכזית לגידול וצמיחה עסקית

מכרזים נתיבי ישראל  – דרך מרכזית לגידול וצמיחה עסקית

מכרזים נתיבי ישראל  – דרך מרכזית לגידול וצמיחה עסקית

מכרזים נתיבי ישראל

חברת נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, אחראית על תכנון, פיתוח ותחזוקה של הכבישים הבינעירוניים, מסילות הרכבת ופרויקטים מרכזיים נוספים בתחום התחבורה בישראל.  כאחד מגופי התכנון והביצוע המרכזיים החשובים בישראל במיוחד בתחום התחבורה, הפרויקטים שחברת נתיבי ישראל, מתכננת ומנהלת הם קריטיים לפיתוח כלכלת המדינה בכלל ותשתיתה התחבורתית בפרט. 

בכל שנה, מפרסמת חברת נתיבי ישראל מספר רב ומגוון של מכרזים, בשלל תחומים והיקפים. החל ממכרזים מנהליים כללים קטנים כגון "מתן שירותי תרגום" או "אספקת דגלי לאום", עבור בכבישים מקומיים וכלה במכרזי ענק הקשורים לפרויקטים כגון כבישים בינעירוניים, מחלפים, מסילות רכבת ,גשרים וכד'.

לאור המגוון, היקפם וחשיבותם מהווים מכרזי נתיבי ישראל, פתח להזדמנויות עסקיות,  ומשמשים שער כניסה מרכזי לחברות ועסקים המעוניינים  לצמוח ולהרחיב את פעילותם ולהשתתף בתהליכי בניית תשתיות התחבורה של  מדינת ישראל.

תהליך מכרזים נתיבי ישראל – סקירה כללית

תהליך המכרזים עומד בסטנדרטים רגולטוריים מחמירים, בהתאם לחוקי הרכש הציבורי שנועדו להבטיח הוגנות, שקיפות ותחרות ולהבטיח כי רק חברות כשירות יוכלו להשתתף בהם וכך לוודא את איכות תוצאות המכרזים של נתיבי ישראל.

פרסום מכרזים נתיבי ישראל

לאחר עבודת מטה, תכנון וניסוח קפדניים, הליך המכרז מתחיל בהודעה פומבית (לדוגמא –חברת נתיבי ישראל מכרזים, באתר החברה) המתארת ​​את מהות המכרז והיקפו, מפרטי הפרויקט, קריטריוני הזכאות והנחיות ההגשה. הפרסום כולל מסמכים כגון: ערבות בנקאית, ביטוח, קוד אתי, כתב כמויות, הוראות בטיחות, אבטחת מידע, תקשורת, אדריכלות ועוד. כאמור, ההודעה על המכרז מתפרסמת במגוון אמצעים, מה שהופך אותה לנגישה לכל המציעים הפוטנציאליים, ומאפשרת למגוון רחב של חברות להשתתף בתהליך.

גיבוש והגשת הצעות לועדת מכרזים נתיבי ישראל

עסקים המעוניינים להגיש הצעה למכרז לחברת נתיבי ישראל, מכינים הצעות מפורטות ומקיפות, לרבות תיעוד המוכיח את יציבותם הפיננסית, יכולתם להעמיד ערבויות, מומחיותם הטכנית, יכולתם המסחרית/טכנולוגית, וניסיונם הרלוונטי. לאחר שההצעה מוכנה, היא מוגשת לחברת נתיבי ישראל (גם כאן ניתן לבצע הגשות דרך האתר לאחר תהליך הרשמה). 

ועדת מכרזים נתיבי ישראל

לאחר תום מועד ההגשה האחרון, וקבלת כל ההצעות, ועדת המכרזים של נתיבי ישראל בודקת בקפדנות כל הצעה והצעה, תוך בחינתה על פי מערכת קריטריונים מוגדרת מראש, בהתאם לחוקי התכנון והבנייה. הערכת ועדת המכרזים של חברת נתיבי ישראל לוקחת בחשבון לא רק את המחיר שהוצג בכל הצעה, אלא גם את האיכות, החדשנות וההשפעה הפוטנציאלית של הפתרון המוצע.

תוצאות מכרזים נתיבי ישראל

לבסוף, תוצאות המכרזים של נתיבי ישראל מפורסמות לציבור, והמכרז מוענק למי שעמד בצורה המיטבית בכל הקריטריונים ההנדסיים, החוקיים, הרגולטורים והפיננסיים – מתן התמורה הגבוהה והאיכותית ביותר ביחס לסכום התשלום המוצע, ולמידת העמידה בכל הדרישות החוקיות והרגולטוריות. 

נתיבי ישראל – סוגי מכרזים ודרישות השתתפות 

בכל שנה מפרסמת חברת נתיבי ישראל מגוון רחב של מכרזים המכסים היבטים שונים של פיתוח תשתיות, לרבות פרויקטי בנייה רחבי היקף, חוזי אחזקה שוטפים ושירותים טכנולוגיים מתקדמים. מעבר לכך, בשל ההיקף העצום של פעילות החברה, מעבר לליבת העשייה (תשתיות ותחבורה), מפרסמת החברה מגוון רב של מכרזים העוסקים במתן שירותים כלליים כגון – מנהלה, כתיבה ותרגום, תכנון, יעוץ, אספקת ציוד כללי וכד'. 

בכדי להבטיח שרק חברות מוסמכות ומקצועיות בעלות יכולת מוכחת יגישו הצעות, לכל מכרז יש דרישות השתתפות ספציפיות. חברת ועסקים המעוניינים לגשת למכרזים של נתיבי ישראל חייבים לדוגמא להוכיח בין היתר:

  • יציבות פיננסית וערבויות –
    • לספק מידע כגון דוחות כספיים 
    • לספק ערבויות כגון ערבות מכרז – סוג של ערבות המבטיחה את מחויבותו של המציע לקיים את תנאי המכרז אם ייבחר – ראה לעיל.
  • יכולת ומוכנות –  להעניק מידע אמין על יכולות החברה לעמוד בדרישות המקצועיות של המכרז, כגון רישיון קבלן, כוח אדם, ציוד וכד'. 
  • ניסיון מוכח –  להציג ניסיון רלוונטי בפרויקטים דומים כדי להוכיח את כשירותם הטכנית והיכולת להתמודד עם משימות מורכבות. 

חשיבות הערבות במכרזים ותפקידה של RentSafe 

כאמור, ערבויות ממלאות תפקיד מרכזי ותנאי מקדים חיוני, בכל תהליך מכרז ובכלל זה במכרזים של נתיבי ישראל. 

מהי ערבות מכרז/ערבות מכרזים

ערבות מכרזים, היא סוג של ערבות המונפקת עלי ידי מוסד פיננסי מוכר, ומשמשת כמנגנון ביטחון כלכלי המבטיח למפרסם המכרז, כי הגורם המציע, יקיים את ההתחייבויות שלו. כך, אם חברה שזכתה במכרז תפרוש, או לא תעמוד בתנאים, הערבות תחולט וכך יקבל מפרסם המכרז פיצוי.

הקשיים והחסרונות של ערבות מכרז הניתנת על ידי בנקים

השגת ערבות בנקאית מסורתית, ובכלל זה ערבות מכרזים, היא לרוב תהליך ארוך, מורכב ויקר, המציב בפני המבקש שורה של תנאים מכבידים, שכן היא דורשת בטחונות המנצלות משאבים פיננסיים יקרי ערך כגון ריתוק הון והתבססות על מסגרת האשראי. הדבר נכון במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים שההון והאשראי השוטף העומדים לרשותם אינו תמיד מספיק להשגה פשוטה ומיידית של ערבויות מכרז. 

מחסרון ליתרון – הנפקת ערבות מכרזים של RentSafe 

 RentSafe מציעה פתרון ייחודי באמצעות מתן ערבויות מכרזים חוץ בנקאיות שאינן מצריכות ריתוק הון או הגבלת מסגרת האשראי. שירות זה מאפשר לעסקים לעמוד בדרישות המכרז מבלי לפגוע בנזילות, או בגמישות הפיננסית. 

שירות ערבות מכרז של RentSafe, מאפשר לחברות להשתתף במספר מכרזים בו זמנית, בלי קשר להון ומסגרת האשראי העומדים לרשותן, ובכך להגדיל את מגוון ההזדמנויות והצמיחה הפוטנציאלית שלהן. RentSafe מפשטת את התהליך על ידי הצעת מבנה תשלום חודשי קבוע, מנותק משיעורי ריבית משתנים, תוך מתן ודאות פיננסית וחיזוק עסקים בדרכם למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם.

אתגרים נפוצים וכיצד להתגבר עליהם 

השתתפות במכרזים, בעיקר במכרזים של פרויקטים תחבורתיים גדולים ומורכבים כגון אלה שמוציאה חברת נתיבי ישראל, מציבה אתגרים רבים. להלן פירוט כמה מהם והסבר כיצד להתגבר עליהם.

פגמים במסמכי ערבות מכרז

אתגר נפוץ בעת השתתפות במכרז הוא פגמים או טעויות בערבויות המסופקות. פגמים מסוג זה עלולים להוביל במקרה הטוב, לדחיות ועיכובים ובמקרה הרע לפסילת ההצעה, ובכך יש להם השפעה עצומה על סיכויי המציע לזכות. 

שימוש בשירותיו של גורם פיננסי, מקצועי ומנוסה מפחית בצורה דרמטית סיכונים מסוג זה. בפנייה לגורם מוסמך, מגיש ההצעה מבטיח כי אנשי מקצוע מיומנים, יעברו באופן קפדני על מסמכי המכרז, וישתמשו בידע ובמומחיותם הפיננסית, החוקית והרגולטורית, כדי לוודא כי הערבויות יעמדו בכל התנאים והדרישות באופן מושלם. 

עמידה בלוח הזמנים

לחץ זמן הוא אתגר משמעותי נוסף בהכנת המכרז. מועדי הגשה צפופים, בשילוב עם תיעוד מורכב ותיאום בין מספר אנשים ומחלקות בתוך הארגון ומחוצה לו, עלולים ליצור עומס משמעותי. לצורך ניהול זמן נכון, חברות צריכות לפתח לוח זמנים מפורט של הפרויקט, לאחר פירוק התהליך לשלבים ניתנים לניהול עם אבני דרך ברורות. שימוש יעיל בכלי ניהול פרויקטים מתקדמים, מסייע לעקוב אחר ההתקדמות, לזהות ולהתריע על צווארי בקבוק פוטנציאליים מבעוד מועד ובכך לאפשר את שחרורם.

הצורך להתמודד עם דרישות טכניות מורכבות

מכרזים רבים, בייחוד מכרזים של נתיבי ישראל, מכילים מורכבות טכנולוגית והנדסית, הקשה להבנה ולמענה. כדי לענות על אתגר זה, מומלץ לבצע ניתוח מקיף ועמוק של היכולות הטכניות/ההנדסיות הקיימות בחברה, אל מול הדרישות המוצבות בתנאי המכרז. ניתוח מעמיק שכזה יאפשר להבין בצורה מיטבית כיצד ניתן לענות על כל דרישה ודרישה, ובמידה ויש פערים, כיצד אפשר לגשר עליהם באמצעות פיתוח יכולות עצמאי (רכש ציוד, שכירת בעלי מקצוע, הכשרות וכד'), או בעזרת חבירה ושיתוף פעולה עם גורמים חיצוניים שברשותם הידע והכלים המתאימים.

היבטים משפטיים ופסיקות בתי המשפט הקשורים למכרזי נתיבי ישראל 

במהלך השנים, הנוף המשפטי סביב מכרזי חברת נתיבי ישראל, עוצב על ידי שלל פסיקות שונות של בתי המשפט שעסקו במחלוקות על הערכות הצעות, עמידה בתנאי המכרז ותוקפן של ערבויות שהוגשו במהלך התהליך. בתי המשפט הדגישו את הצורך בשקיפות, הוגנות ושוויון הזדמנויות במכרזים ציבוריים. עסקים חייבים להישאר מעודכנים בתקדימים משפטיים רלוונטיים ולוודא שההגשות שלהם תואמות את המסגרת המשפטית של המכרז כדי למנוע סיבוכים משפטיים ואפשרות פסילה.

טיפים להשתתפות מוצלחת במכרזים של נתיבי ישראל

להלן מספר עצות מועילות לכל חברה או ארגון המעוניינים להשתתף בהצלחה במכרזי נתיבי ישראל:

  1. למדו באופן מעמיק ויסודי את כלל מסמכי המכרז והדרישות כדי להבטיח עמידה בכל תקנה ודרישה אפשרית. 
  2. צרו קשר עם ספק ערבות מקצועי, ומהימן, שיאפשר לכם לעמוד בדרישות ערבות המכרז, תוך השפעה מינימלית על יכולותיה הפיננסיות של החברה כגון הון, ומסגרת אשראי.
  3. הכינו הצעה תחרותית ובעלת ערך, עם מידה מרבית של חזון וחדשנות מצד אחד, והצגת ניסיון, יכולת ואמינות מאידך. 
  4. הישארו מעודכנים לגבי פסיקות משפטיות רלוונטיות והקפידו על עמידה מלאה בתקנות המכרזים. 
  5. שמרו על תקשורת פתוחה עם ועדת המכרזים של נתיבי ישראל ובקשו הבהרות במידת הצורך.

ערבות מכרזים ללא ריתוק הון או פגיעה במסגרת האשראי – הפכו את הקושי להזדמנות 

השתתפות במכרזי נתיבי ישראל מציעה הזדמנויות משמעותיות לחברות ועסקים להיכנס לאחד התחומים הדינאמיים והמתפתחים בכלכלה הישראלית ובכך ליהנות מגידול וצמיחה בהכנסות וברווחים. הבנת תהליך המכרז, עמידה בדרישות ומינוף שירותים כמו אלה שמציעה RentSafe, מאפשר לחברות ולמקסם את סיכויי הצלחתן, ולהשיג את התוצאות המיטביות בעת הגשת מכרזים לנתיבי ישראל.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

קובץ להורדה ללא עלות

מכרזים בעידן ה-AI:
פתרונות לחסמי השתתפות במכרזים

הירשמו עכשיו להורדת הקובץ בחינם!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה