מזומן הוא עדיין המלך

מזומן הוא עדיין המלך

מזומן הוא עדיין המלך

RentSafe

ערבות בנקאית היא עניין שכל חברה שמשכירה נכס, מציעה את עצמה למכרז, או שרוצה להתקשר בעסקה גדולה צריכה להתמודד עימו, כערבות שמשמת ערובה כלכלית לקיום התחייבות מצד אותה חברה, לטובת הגוף שאיתו היא רוצה להתקשר.

לעומת זאת, בגלל שאותה ערבות מצריכה מאותו עסק להיפרד ולהקפיא סכום בלתי מבוטל של כסף לטובת העסקה, נדמה שזה רק היה עניין של זמן עד שהשוק, שחיכה שנים לפתרון חדשני ויצירתי שיאפשר לעסקים לשמור על הנזילות שלהם, יחפש חלופה לערבות בנקאית, כפתרון אחר שיאפשר לעסק לקיים את ההתחייבות שלו – מבלי לאבד נזילות הכרחית.

אותו פתרון צובר תאוצה לאחרונה יותר מאיי פעם, כשרבים ומתרבים העסקים שבוחרים לעשות שימוש בערבות בנקאית כשירות ולשמור על המזומן שלהם למטרות חשובות יותר, אז חוץ מלענות על שאלות כמו מה זה ערבות בנקאית ולמה בכלל חברה צריכה להחזיק בכזו, נעמיק באותו פתרון והייחודיות שלו במאמר הקרוב.

מה זה ערבות בנקאית ולמה עסק בכלל צריך אותה?
ערבות בנקאית היא דרישה כלכלית – משפטית מצד הגורם שאיתו חברה מתכוונת להתקשר בעסקה, כמסמך שמבטיח לאותו גורם שהחברה תעמוד בהתחייבויות שלה. ערבות בנקאית היא דרישת סף מצד רשויות שמתנות אותה עבור קבלת רישיון בענייני כוח אדם, עיסוק בעולם הסיעוד, וקבלת היתר להעסקת עובדים זרים, או התקדמות בשלבים שונים של מכרז, כפי שנרחיב בהמשך.

כדי לקבל ערבות בנקאית עד היום, כל עסק וחברה היו צריכים לפנות לבנק ולבקש ממנו להנפיק ערבות בנקאית שתירשם לטובת המוטב, כשתנאי סף להנפקת המסמך היא החזקה בסכום המצוין בערבות בחשבון הבנק. בנוסף, מהרגע שהונפקה הערבות, אותו סכום, שיכול להגיע לעתים למאות אלפי שקלים אם לא מיליוני שקלים, מוקפא בצד ואינו נגיש יותר לחברה שלא יכולה לעשות בו שום שימוש עד תום הערבות.

עבור אותו שירות הבנקים גובים עמלות כבדות במיוחד, כעמלה שנתית של 6% – 4%, כמו גם עמלה מינימלית עבור כל פעולת הנפקה, כששינוי בתנאי הערבות או הארכתה צפוי להוביל לעלויות נוספות וכאלה שמכבידות מאוד על עסקים לפעול, לצמוח, ולהרחיב את פעילותיהם השונות.

היום יותר מתמיד – העולם הפיננסי משתנה בקצב מסחרר
בהמשך לכך, הסיבה העיקרית שבגינה עסקים וחברות חיפשו נואשות פתרון אלטרנטיבי לקבלת ערבות קלאסית מהבנק, היא השינויים המהירים שהביאה איתה מגפת הקורונה לכלכלה העולמית והמקומית כאחד.

אם פעם עסק יכול היה לתכנן קדימה, להסתמך על הנחות ותחזיות מוקדמות, להקפיא ו"להיפרד" מסכום משמעותי לתקופת זמן ארוכה ולהמשיך לפעול כרגיל – התנודתיות והדינמיות של השוק לאחרונה גרמה לחברות רבות להבין את הכוח של נזילות פיננסית, כשקיום קשה עד כדי אי אפשר לוותר על אף שקל פנוי שיכול בשעת צורך לשמש את החברה וליצור הבדל משמעותי.

אותה נזילות מזומנים היא זו שמאפשרת לעסקים להגיב מהר ולהסתגל למציאות שמשתנה מולם, לקפוץ על הזדמנות חד פעמית שפתאום הופיעה, ולתת לבעל עסק אורך נשימה הכרחי במידה והתוכניות לא מתממשות בדיוק כמו שציפה. אותם צרכים שהתחדדו בתודעה של כמעט כל בעל עסק בשנתיים האחרונות, הביא אותם גם למסקנה הפשוטה – הקפאת מזומנים למשך כמה שנים רק כדי לגשת לעסקה או מכרז היא לא כלכלית, לא כדאית ומאוד מיושנת.

חשוב גם להבהיר, מדובר בשינויים והפתעות שלא חסות על חברות גדולות, שאינן חסינות בדיוק באותה מידה כמו עסק קטן מהשינויים הפתאומיים שיכולים פתאום להגיח בין לילה, כשדוגמה נוספת לצורך בנזילות הגיעה מאירופה לאחרונה, כשהתחדד לבעלי עסקים איך בלי שום התרעה תנודות בעולם הגלובאלי יכולות להביא להזדמנויות חסרות תקדים, אבל גם לסכנות גדולות כשהמשותף לכולן הוא – שטוב לעסק להחזיק בעתודת מזומנים רחבה ככל האפשר כשהן מגיעות.

ערבות בנקאית דרך RentSafe – תנו לנו לשחרר אתכם מפיקדון קבור בבנק
בדיוק מאותן סיבות ועוד, אנחנו ב- RentSafe מציעים לעסקים את האפשרות להשתחרר מהפקדת הפיקדון בבנק באמצעות פתרון שמאפשר לכל חברה להנות מכל היתרונות שבערבות בנקאית, מבלי להצטרך להתמודד עם כל החסרונות שמגיעים איתה.

הפתרון של ערבות כשירות נכון לא רק בזמן חירום ועתות משבר, אלא גם בשגרה, ככלי חדשני שצפוי לשנות וכבר משנה באופן חסר תקדים את עולם הערבות הבנקאית, ושנותן לעסקים כוח ושליטה גדולה יותר בהתנהלות הפיננסית שלהם.

במסגרת השירות מתאפשר לחברה לוותר על הפקדת הפיקדון ולהתנתק מכל העיסוק המתיש והמורכב שכרוך בהנפקת ערבות בנקאית, כש- RentSafe מנהלת את כלל ההתקשרות מול הבנק, ודואגת לספק לעסק שבקצה ערבות בנקאית.

אותה ערבות יכולה לשמש אותו לכל הצרכים השונים שבשבילם היה נדרש ממנו עד היום להקפיא הון תועפות בצד, כמו ערבות לשכר דירה לעסקים, ערבות להשכרת משרדים, להשתתפות במכרזים וקבלת רישיון מצד רשויות ועוד. או במילים אחרות, בחירה בערבות כשירות מטעם RentSafe תאפשר לכם להשתחרר מהפקידון בבנק, כשאנחנו נתעסק עם כל הכרוך בהנפקת ערבות בנקאית בשבילכם.

בנוסף, RentSafe היא חברת הפינטק היחידה בישראל שמספקת ערבות בנקאית במסגרת שירותיה, בעודה עובדת עם בנקים ישירות ומבטיחה שהערבות שתקבלו בקצה לא תסתמך על חברה פרטית, אלא על בנק, כשכלל פעילותנו מפוקחת ומאושרת מטעם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון של משרד האוצר.

אז איך ערבות כשירות עובדת?
כמו שכבר בטח הבנתם, במסגרת ערבות כשירות במקום שתקפיאו את כל אותו הון בצד ותצטרכו לשלם עמלות כבדות לבנק על ההתקשרות והפעולה הרציפה מולו, אנחנו ב- RentSafe דואגים לחסוך ממכם את כל הבירוקרטיה וכאב הראש, ולדאוג שבסוף התהליך תחזיקו בערבות בנקאית כשרה למהדרין שתשמש אתכם לכל מה שהעסק שלכם צריך.

התהליך עצמו פשוט במיוחד, כשמהרגע שבו הוגשה הבקשה לאחר תהליך מהיר של איסוף מסמכים ובדיקתם תוך יום עסקים אחד בלבד, תיבחן הבקשה ותתקבל החלטה אם לאשר או לסרב לה. כשלב שמיד לאחר סיומו נפעל מול הבנק כדי להנפיק עבורכם את הערבות לה אתם זקוקים, מבלי שתצטרכו להקפיא ולנעול הון בכספת של הבנק. כך במסגרת השירות מתאפשר לחברה לשמור על נזילות מלאה ובמקביל לחסוך הוצאות מיותרות כמו תשלום עמלות כבדות.

כלומר, אנחנו ב- RentSafe מציעים לכם להמיר את הערבות הבנקאית הכבדה והמעכבת בתשלום חודשי נוח וכלכלי יותר, שבניגוד לאותה ערבות גם יכול לשמש אתכם כהוצאה מוכרת מול מס הכנסה, ובלי שתידרשו להעמיד שום פיקדון או שעבוד כלשהו.

אילו ערבויות ניתנות במסגרת ערבות כשירות?
כמו שכבר נגענו על קצה המזלג, RentSafe מספקת ערבות בנקאית כערבות המשמשת מגוון חברות שמתקשרות בעסקאות עם הרשויות השונות, בעודן מבקשות לקבל רישיון ייחודי שדורש ערבות, או תחומים שמפוקחים על ידי המדינה.

בנוסף, ערבות כשירות מהווה חלופה לערבות בנקאית גם עבור קבלנים שנדרשים לספק ערבויות במסגרת מכרז לקבלת פרויקט, בין אם כערבות כללית ובין אם כערבות במהלך השלבים השונים שבמסגרת המכרז עצמו. אותו יתרון מאפשר לקבלן לגשת למספר פרויקטים במקביל במקום לחשב את צעדיו מראש מטעמי נזילות והיעדר היכולת לספק מספר ערבויות בו זמנית.

אבל חוץ מאלו, ערבות בנקאית מטעם RetnSafe אידיאלית גם עבור עסקאות בתוך המגזר הפרטי, כשל עסק שמחפש לשכור משרד לעסק, או שנדרש להעמיד ערבות לשכר דירה לעסקים או ערבות לשכר דירה למשרדים, יכול לקבל פתרון מידי כדי להשכיר את אותו מפעל, חניון או מרלו"ג שהוא צריך כדי לאפשר לעסק שלו להתרומם לרמות חדשות שטרם לכן נמנעו ממנו בגלל ענייני נזילות.

ערבות כשירות – מקפצה לעסקים קטנים
ערבות כשירות היא בשורה גדולה במיוחד עבור עסקים קטנים, כאלה שהקפאה של עשרות ומאות אלפי שקלים מאיימת מאוד על יכולת התמרון שלהם, כשבזכות השירות שנותן להם אפשרות לקבלת ערבות להשכרת משרדים, או ערבות לשכירות באופן כללי, יכולים להתרחב מהר יותר ולהקטין את פערי המימון שביניהם לבין חברות הענק.

כך מתאפשר לכל בעל חברה אשר מחפש לשכור משרד לעסק, למצוא פתרון מהיר וזמין שיקל עליו להתפתח ולצמצם תלות בגורמים חיצוניים שעד כה דרשו מהחברה לחנוק את ההון שלה, ולוותר על מכרזים, הצעות, רכישות או התפתחויות שנמנעו ממנה בגלל הקפאת ההון שכרוכה בהנפקת ערבות עד כה.

בנוסף, קבלת ערבות לשכירות מ- RentSafe היא לא עניין חד פעמי, כשחלק מההתקשרות חברות רבות שבחרו להיעזר בשירותנו הרוויחו שותף פיננסי לעשייה, וגורם שיכול לסייע להם לתכנן טוב יותר את צעדיהם בעתיד הלא הנודע. אותו שירות מקיף מתעלה על עסקה חד פעמית ופתרון צר בלבד, ומאפשר לעסק קטן להיכנס למגרש של הגדולים.

העתיד של קבלת ערבות בנקאית
אז בהמשך לכך וכמו שבטח כבר שמתם לב, בין אם אתם מחפשים ערבות לשכר דירה לעסקים, ערבות להשכרת משרדים, או ערבות שתאפשר לכם לגשת למכרזים ולבצע רכש, RentSafe מציעה לכם פתרון חדשני, יעיל זול ושכבר בזמן כתיבת שורות אלו ובוודאות בעתיד הקרוב מאוד יהווה חלופה לערבות בנקאית כפי שהכרנו אותה עד כה.

אז אם גם לכם נמאס להשתעבד לבנק, אנחנו ב- RentSafe נשמח לעמוד לרשותכם ולאפשר לכם לאפשר לעסק שלכם – לסחוט את הלימון עד הטיפה אחרונה.

רוצים לדעת עוד? צרו קשר ונוכל לתאם שיחת היכרות.

צרו איתנו קשר

רוצה לשמוע עוד פרטים? יש לך שאלה?
מלאו את הטופס הזה או שתשלחו לנו אימייל ונחזור אליכם במהרה.

אולי יעניין אותך גם

כתבות אחרות שלנו

הרשמו לניוזלטר שלנו...

הזינו כתובת מייל וקבלו עדכונים לגבי ערבויות חוץ בנקאיות,
ניהול נכון של פיננסים והטבות בלעדיות!

האתר עושה שימוש ב- cookies. כדי לספק לך חווית גלישה טובה יותר, וכן למטרות סטטיסטיקה, איפיון ושיווק.
למידע על cookies ועל מדיניות הפרטיות המעודכנת יש ללחוץ כאן

בדרך לערבות עוצרים להתייעצות!

קבלו שעת ייעוץ חינם עם יועץ ערבות מומחה"
*ללא התחייבות לתוך שעה